söndag 12 augusti 2012

Helt OK för första gången!!


Ja nu får ni ursäkta att jag är så långt efter alla er andra, men idag gav jag mig på macaroner!!!

Jag tycker att de blev riktigt bra för att vara första gången. Inga toppar, inga sprickor och de reste sig fint i ugnen.
Det enda problemet var fyllningen, hade tänkt mig jordgubbssmak men den blev alldeles för lös så jag tog choklad istället.
Jag har inte provsmakat ännu men kakan är god och fyllningen är god så de blir nog mumsiga tillsammans:0)

Eftersom jag inte äger en mandelkvarn så körde jag torkad skållad mandel  med kniven i matberedaren. Sedan hällde jag ut mjölet på en bricka där det fick ligga och torka 2 dygn innan jag bakade. Jag körde det genom en mjölsikt ner i bunken och det blev hur bra som helst!

Tycker de var roliga att baka och dekorativa att titta på så jag kommer garanterat baka fler varianter!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar